Followers

Sunday, June 24, 2012

A Trip to Sky Cab, Cable Car






Assalamualaikum semua.


Hari ni aku nak share sikit pasal Sky Cab memandangkan aku masih lagi dalam mood cuti.

Sebut pasal Sky Cab mesti ada yg tertanya-tanya apa lahh Sky Cab tu. Tapi, bila sebut pasal Cable Car mesti ramai yg tau kan?? hehe

okayy.
nak citer pasal aku balik Langkawi last month.

actually aku dah janji ngn esya and wawa nak pegi Pantai Kok hari tu.
nak pegi naik moto wehh!

excited aku!

agak lama jugak laa aku tak bawak motor since dapat lesen keta. heheh


pastu tetibe akak aku yg kat JB tu pegi Sky Cab.
oohh. great! lama dah tak pegi.
hehe. orang nak kasik tiket free plak kan.
on aje lahh.

pastu cepat-II aku text wawa and esya cakap aku lambat sikit join dorang.
at first tu kena bising laa jugak ngan dorang.
hee. taper, boleh dipujuk.

okayy. berbalik kepada Sky Cab aku.
memandangkan akak aku ajak lambat, so lambat laa kitorang sampai kat Sky Cab tu.

nasib kaunter tiket tu tak tutup lagi tau!
kitorang keluar rumah pukul 5 petang.
dalam setengah jam jugak laa nak sampai situ.

locationnya dekat Gunung Mat Chincang.

dah sampai tu, cepat-II kitorang dapatkan tiket coz kaunter dah nak tutup.
tapi pegi lewat ni best jugak coz dah tak ramai orang.

so takde laa sesak sangat.

hee. time sampai tu aku tengok scenery kat situ, memang superb cantik laa.
subhanallah.

cantik sangat!





cantik kan view tempat ni?


then, kitorang pon dah excited.
lepas dapat je tiket, kitorang cepat-II masuk dalam Sky Cab tu.



taraa.

ni dah masuk dalam and dah start gerak.




let's start the journey!




dalam ni sejuk sangat!

tetambah dekat-II nak sampai stesen kat atas tu.

tapi taper, janji best. hee


ehh. lupa pulak!

nak kenalkan kakak aku yg sponsor the ticket.

this is her.
Mahani.

she works as a reporter for Berita Harian.
thanks kak Ani :)




okayy.
excited to the next :)




ni view kat atas station tempat transit kejap untuk ke next station.




cantik sangat view dari atas sini.




with my sister :)




amazing!




langit pon cantik je dari sini.



okayy.

nak tambahkan lagi ke-jelous-an korang, aku nak tunjuk lak gambar kat dalam kereta kabel.
heheh




nampak tenang je kan laut dengan gunung-II tu.




sama tak muka kitorang??




speechless tengok view sini.







enough kat dalam cable car.

nak tunjuk scenery from above pulak.






cantik kan Langkawi :)






hehe. okayy. enough.
dah nak balik.

bye Sky Cab.
if ada orang nak belanja, aku datang lagi.

Insha Allah.




and lepas habis je journey kat Sky Cab ni, akak aku hantar ke Pantai Kok.

jumpa Wawa and Esya yg tengah muka marah. huhu

sorry dear. unexpected thing! huhu

this is what we got at Pantai Kok.




dapat jugak laa naik motor.

aku balik rumah naik motor tau. huhu

okayy lahh. aku stop sini dulu. nanti aku story-II lagi.

(: Insha Allah :)






No comments: