Followers

Thursday, July 19, 2012

Ramadan datang lagi !




Assalamualaikum semua :) Alhamdulillah. Tahun ni masih berkesempatan untuk menyambut kedatangan bulan penuh kerahmatan ini. Bulan Ramadan.





Anggaplah Ramadan kali ini Ramadan yg terakhir. So that, kita dapat mengerjakan ibadah dengan sebaik-baiknya. Insha Allah :) Tahun ni dah officially annouced kita semua akan mula berpuasa pada :

Sabtu 21 Julai 2012.


Suke tak? So, puasa tau. Jangan ada yg nak memonteng pulak ! Last Sunday aku ada pergi kuliah dekat Surau An-Nur, Bandar Baru Bangi tu. Ustazah Norhafizah Musa yg bagi talk. alaaa. Ustazah yg dalam Tanyalah Ustazah tu. dia pesan, time bulan ramadan ni kita kena banyakkan berdoa supaya Allah SWT dapat lembutkan hati kita, beri kita hidayah and supaya Dia beri kita perasaan rindu untuk bertemu dengan-Nya, jangan asyik nak pikir pasal nak pegi bazar Ramadan je. tapi, to be honest, pernah ke kita ada perasaan macam tu dalam hati kita sebelum ni? pernah ke kita berdoa macam tu sebelum ni? and at that moment, I feel "oh, jahilnya aku ni!". and insha Allah starting on this Ramadan onwards, I will be istiqamah untuk melakukan segala perintah-Nya. Aminnn.


" the man who decided to change on twelveth hour dies on eleventh hour "


penah dengar tak pasal ni?? seriously, aku taknak jadi macam ni. takut sangat.


ehhh. enoughhh ! berbalik kepada entry. melalut ke mana-II dah ni. so, bila dah hari sabtu tu dah start puasa, confirm lahh tarawihnya start malam ni kan. hehe. *tak sabar nak pegi tarawih*





Semoga kita dapat beribadah dengan tenang pada tahun ni ye. kepada yg belum ada Checklist Ramadan tu, nah ambik ni.






okayy. sekadar sedikit perkongsian menjelang Ramadan ni. harap entry ni dapat jadi info yg berguna untuk sahabat semua. selamat beribadat. selamat menjalani bulan Ramadan :)


Sekian, Salam Ramadan al-Mubarak :)

2 comments:

NAL said...

Salam Ramadhan...

womahimia said...

@NAL
Salam Ramadhan jugak :)