Followers

Saturday, November 24, 2012

My Very Busy Week !

Assalamualaikum semua :D :D



Hewhew. Hari ni aku ada mood plus time sikit nak update blog. Minggu ni serious aku busy gila. Super busy! Stress aku. Huwaaa. Okayy. Let me story-story what had happened to me for the whole week.

Okayy. First of all, nak citer sikit. Last week aku midsem break for a week. So, of course lahh aku balik Langkawi. Cuti seminggu tu aku ase terlalu kejap ! Wahahaha. Cuti tu memang takkan pernah cukup untuk orang yg suka berjalan-jalan pegi sana-sini macam aku ni ! Dah nama pon cuti kan, so, secara automatiknya, buku-buku aku pon turut bercuti jugak. Padahal lepas habis je cuti, i have two tests kot ! First, Programming Technics and the second one is Mathematics for Computer Science. And assignment tu tapayah cakap laaa. Memang bertimbun lahhh. Tapi taper. Aku kan jenis relax-relax and je. Wahaha. Contohi lahh aku kalau korang nak lingkup ! Hikhik.

Then, aku balik Melaka hari Ahad malam. Balik dengan Kak Sara, of course. Bas aku pukul 9.15 malam. Kelas Isnin pukul 2. So, takesah laa aku balik ahad malam. Sampai pagi Isnin tu, sempat lagi rehat jap. Okayy ! Okayy ! Enough about that. Nak story journey aku for the whole week ni. Huhuh

Aku sampai hostel lebih kurang pukul 8 pagi.So, lepas rehat-rehat baring-baring jap, aku bangun and mandi. Dah siap semua, terus on lappy. Assignment tengah tunggu ! Dalam masa yg ada tak banyak mana lagi tu aku pon berusaha laa siapkan assignment Multimedia System tu. wahwah. Ni group assignment. So, tak teruk sangat lahh. lagipon kitorang dah buat hari last before balik cuti last week. So, tinggal nak edit-edit je lahh. Btw, ni assignment Audacity. So, kitorang kena edit sound lahh. And kitorang dapat assignment untuk jadi deejay. Deejay tau uollls ! Start laa bab merapu kitorang bila jadi deejay. huhu. Sepatutnya kitorang kena burn into DVD and submit before 5 o'clock. But ada problem sikit. Kitorang taleh nak convertkan format aup tu ke format mp3. So, kitorang dengan sesuka hatinya tak hantar pon hari Isnin ! hoho. Yelahh. Da last minutes macam tu mana laa nak sempat. Hukhuk. Alasan.

Then, malam tu aku skip kelas silat. Hehe. Terpaksa ! Nak wat cane. Asignment tak siap lagi. Esoknya, test Programming pulak. Dah laa satu hape pon tak baca lagi. Pastu, nak dijadikan cite, malam tuhh aku tak sihat. Perubahan cuaca, maybe. Langkawi panas kot time aku balik. Melaka pulak hujan ! Uhuhh. Telan je lahh ubat jap.

Hari Selasa, kena prepared untuk test. Test tu malam. And again, aku skip kelas silat lagi. Hewhew. Nextweek pegi, mesti tertinggal dahh. So, malam tu aku pon jawab test dengan relaxnya, padahal, otak macam kosong je. Huhu. Jawab je lahh kan daripada aku biar kosong je paper aku tu. Hoho. Time kat dalam dewan tu, aku ase macam hape dah. Dah laa tengah selsema plus batuk pulak. Tambah lagi dengan air-cond dewan tu. Adoyy. Time-time test ni laa nak jadi macam ni. Taper-taper. Tahan jap.

Esoknya, Rabu, after kelas Programming Technics, kitorang (aku, Malin, and Syaza) decided untuk pegi klinik. First time ni nak pegi klinik selama hampir dua bulan kat UTeM ni. Hehe. Jaoh laa jugak dari hostel aku. nama je klinik tu dalam kampus. Huhu. Nasib ada bas. Dah pegi check sume, dapat laa ubat. Aku tengok, mak aii. Banyak gilaa kot. Tak tertelan aku. Aku ni dah laa anti-ubat !

Tapi, bila dah sampai kat bilik and time makan ubat, aku memang taleh escape dah laa. Malin and Syaza bertukar jadi nurses yg akan make sure aku telan semua ubat-ubat tuh ! Uhuhh. Yucksss. I don't like ! Tetambah Bena Expectorant si ubat batuk tuhh ! Dorang make sure aku telan sume pills dulu then baru ubat batuk. Then, lepas telan ubat batuk, dorang tak kasik aku minum air masak. Katanya nanti tak berkesan. Ya Allah ! Terseksa nya ! Memang aku tak boleh laa dengan ubat batuk ni. Masuk mulut je, terus ase macam nak muntah balik ! Ohmaiigoddd ! Tapi, nurses tu paksa jugak aku telan 10 mL every session ! Ngeri gilaa ase ! Sampai keluar air mata kot. Tragis gila time aku nak makan ubat. Tak kira laa jenis pills ke, jenis syrup ke. Sama je. Both aku taleh terima ! But, thanks to korang jugak laa Syaza and Malin. Lau tak, sampai bila pon aku takkan telan Encik Bena tuh !

Time Multimedia System's class hari Khamis, Mr Shah said that he want us to submit our Multimedia Project's proposal by the next day. And at that moment, I'm just like "Ohhmaiigodddd, tomorrow we have Mathematics for Computer Science's Test. Then we need to submit Japanese's assignment and Mathematics assignment too. How on Earth we can manage that??". But, Alhamdulillah. We can do it in just a day ! Then, after Japanese Class on Friday morning, we started to study Mathematics for the night's test.

And after the test, we're just like HEAVEN ! No more burden for this week. Weekend ni boleh enjoy laa sikit coz tader keja ! HAHA. Malam tu, ape lagi, mula lahh aktiviti kitorang. Tengok movie ! Kitorang khatam "Adam dan Hawa" !

Then, pagi esoknya (pagi tadi lahh maksudnya), kitorang masuk Code Hunt Contest. Saja-saja nak test power dalam Programming C++. Hahaha. Not bad laa contest tu. Ada laa jugak inputnya. Hewhew. Then balik bilik, terus bukak lappy, and tepikir nak update blog. And ini lah hasilnya ! Penat gila hari ni. Tapi still ada semangat nak update blog.

Okayy lahh. Sampai sini dulu. I really need to have my rest after a super duper busy week ! Thanks for reading :D


No comments: